Aika kuluu nopeammin kuin minä pystyn kulkemaan. Vanhuus ja hitaus on iskenyt yläpäähäni niinkuin myös alapäähän. Aivo on jähmässä ja jalat vipattavat omia polkujaan.
Hurahdin tässä askelmittariin kaupungissa käydessäni ja olen muutaman päivänä kävellyt ihan kivoja määriä askelia, mutta esimerkiksi tänään on vasta 1390 askelta mittarissa ja kello jo yksitoista iltasella. En enää lähde lenkille. No, lenkin sijasta olen käynyt vesijumpassa. Tämä oli kolmas kerta tänä syksynä. Vesijumppa sopii minun lihaksilleni ja vesi on sopivan lämmintä +26 astetta. Jumppa kestää 45 minuuttia, joten ei paljon ehdi uimaan, mutta ei se mitään. Pääasia, että saan puljailla vedessä.
Miehellä on selkäjumi. Taitaa jäädä minun kontolle niin puolukat kuin lehtien haravoiminenkin. No, sen jälkeen olen minäkin selkäjuminen. Täällä muhitaan sitten kaksi selkäjumista eläkeläistä.
Taidanpa ottaa lasillisen viiniä ja pelata jotain peliä ja sitten käydä koisimaan.